Friday, January 05, 2007

everybody hurts sometimes

أتظن كلامك يجرحني ؟
أتظن الطعنة تذبحني ؟
أتظن دموعي قد سالت فيضان و بكيت الدهر و ما جفت محني ؟
حاول ما شئت ان تجرح قلبا مكسور
حاول ان تترك أثر الخنجر في عصبي المبتور
حاول ان تنبش انيابك في روحي
أن تحفر في عقلي ذكرى يوم سقوطي المأثور
ما عدت أبالي ... ما عدت أثور
ما عاد من الممكن أن أتألم
ما عدت أقاوم ... ما عدت أتكلم
ما عاد سمك يفنيني
ما عاد النقد يؤرقني
ما عاد المدح يواسيني
ما عاد صراخك يزعجني
فاستعذب ان شئت أنيني
قطع أشلائي .. مزق أوردتي
فدمائي جفت منذ عصور
حاول ما شئت لن تجرح قلبا مكسور

41 Comments:

At 2:29 AM, Blogger الحصان الأسود said...

يااااة

مش ممكن انا وانا باقرأ الابيات دي سامعك بتقوليها وشايفك وحاسس بيكي جدا

فعلا الشعر النابع من اعماق البشر واحاسيسهم يصل إلى اعماق من يقرأة

حسيت بيكي جدا و سمعتك وشفتك

ياريتة هوة كمان يحس بيكي ويسمعك

ويحس بإنسانة بتحبة الحب دة كلة وبتتقطع لهفه وشوق وعذاب

تحياتي

 
At 3:45 AM, Blogger Ahmed Rashwan said...

معقولة يا ندا ؟؟ا
كده أنا حأقلق بجد

 
At 2:14 AM, Blogger el2ahwagi said...

حلوه الثوره و التحدي اللي تولدت من يأس مفرط دي
...

لغتك رشيقه...

 
At 9:13 PM, Blogger sherif gharib said...

بالرغم من احساسى جدا بكل اللى كتبتيه
بس صدقينى انا مختلف معاكى فى تصوير قلبك بالمكسور
فاذا كنتى حقا قد دفنتى كل ما تبقى له بداخلك سيصبح قلبك ينبض من جديد
ادركت هذا بعد ان قلعت جذورى من نبت جرح قديم
و ادركت ان من جرح هو الذى وهب الحياه لقلبى من جديد
فقط لانه منحنى الفرصه لاهرب من كل شىء يختص به
و لا اتمنى ان يرى كلماتك كما يقول الابعض اتركيه اناره ان كان حقا يبالى
تحياتى

 
At 3:50 PM, Blogger VEЯŎ said...

بجد انتي كالعادة كلامك روعه وبيوصل وبيتحس

 
At 3:51 PM, Blogger VEЯŎ said...

بجد انتي كالعادة كلامك روعه وبيوصل وبيتحس

 
At 3:53 PM, Blogger VEЯŎ said...

بجد انتي كالعادة كلامك روعه وبيوصل وبيتحس

 
At 3:57 PM, Blogger VEЯŎ said...

كلامك بجد هايل وبيوصل وبيتحس

 
At 4:00 PM, Blogger VEЯŎ said...

كلامك بجد هايل وبيوصل وبيتحس

 
At 4:05 PM, Blogger VEЯŎ said...

كلامك هايل وبيوصل وبيتحس هايله

 
At 4:07 PM, Blogger VEЯŎ said...

يادي النيلة انا الجهاز كان معلق عندي بعت كزا كومنت معلش بقه ده غصب عني بقه :( بس انتي تستاهلي


;)

 
At 4:07 PM, Blogger Tamer Nabil Moussa said...

يانهار مش فايت


اية الكلام الجامد دة

ولية لغة الحزن دى

فين التهيس بقى ولا دى عودة بثوب جديد

على العموم الكلام عجبنى بس خوفنى مش عارف لية

تحياتى

 
At 4:20 PM, Blogger GraY FoX said...

besides the big wow
i love the style
and i love the context
you rock as usual :P

 
At 10:11 PM, Blogger أدهم الصفتى said...

انا قلقان عليكى كده
لا بجد كده كتير
انا تعبت و انا باقرا البوست
و مش عارف اقول لك ايه
أظن لازم نبطل نعذب روحنا و ناخد اللى احنا عايزينه
ده لو عايزين بجد
اتمنى تبقى احسن
بجد

الحياة معجزة

 
At 10:12 PM, Blogger أدهم الصفتى said...

انا قلقان عليكى كده
لا بجد كده كتير
انا تعبت و انا باقرا البوست
و مش عارف اقول لك ايه
أظن لازم نبطل نعذب روحنا و ناخد اللى احنا عايزينه
ده لو عايزين بجد
اتمنى تبقى احسن
بجد

الحياة معجزة

 
At 7:37 AM, Blogger shady said...

ايه التتنيحه دى

لا مش كده يا شيخه

 
At 3:01 PM, Blogger allfollowsome said...

منتهى التحدى ولكنه متأخرا بعض الشئ


ارجو ان تكون ضمن التخاريف لا بل اتمنى

!!

 
At 4:20 PM, Blogger admelmasry said...

حقيق انا بافرح لما الاقي بنات قمرات حلوات وبتكتب شعر جميل جدا جدا

باحس ان المستقبل ادامي بيضحك

والكلام اللي عمال يتقال بيموت من نفسه .. لان الورد قادر يعيش


كلامك حلو جدا جدا جدا
وانا اصلا بحب اقرالك شعر

 
At 3:59 PM, Blogger sara86 said...

روووووووووووعه
بجد حبيت القوه اللى فيكى جدا

وقولى لقلبك المجروح كفايه كده
محدش يستاهل

يارب دايما قويه

 
At 2:17 AM, Anonymous Anonymous said...

صعبة قوي، يمكن عشات آلي كاتبها طلعها من أعماق قلبه.
يمكن فعلاً كل ده مش ممكن يزيذ الألم عند إنساس سحقه الألم، لكن يمكن لمسة حب حقيقية، نظرة حنان صادقة...ترجع الحياة لكل حاجة ماتت.

 
At 1:28 PM, Anonymous Anonymous said...

hahahahaha

حتى بتوع المساحه بيكتبو شعر
على ادك اوى
ومفتعله القصيده
شاعر جامعه القاهرة
طب القصر العينى
vetrinary2000@yahoo.com

 
At 1:28 PM, Anonymous Anonymous said...

hahahahaha

حتى بتوع المساحه بيكتبو شعر
على ادك اوى
ومفتعله القصيده
شاعر جامعه القاهرة
طب القصر العينى
vetrinary2000@yahoo.com

 
At 12:28 AM, Blogger kaed said...

إستمرى ولا يهمك

 
At 11:04 AM, Blogger bagabigo said...

احساسك وهمى بجد استمرى

 
At 8:55 PM, Blogger ساعه الغروب said...

دى اول زياره ليا لمدونتك

بجد جت فى وقتها صح
مش عارفه اقول ايه
بس بجد كنت محتاجه حاجه تدعمنى اكتر فى قرار انا اخدته فى حياتى
انا عايزه اقلك انى شايفه ان كلماتك فيها منتهى التحدى وانا كنت محتاجه ده اوى

على فكره انا قريت البوست اكتر من 15 مره

بجد شكرا

 
At 12:01 PM, Blogger Ahmed Rashwan said...

إيه ؟؟ الإمتحانات خلصت ؟؟
حنفضل كتير كده ؟:)ا

 
At 1:29 PM, Blogger Tamer Nabil Moussa said...

فينك بقى

انا كل شويا هجى اسال

انتى بقتى تختفى كتيرر ومش موجودة زى الاول

ربنا يجعلة خير

تحياتى

 
At 12:02 AM, Blogger شجره الدر said...

جميله جميله جميله
ضعيفه ورقيقه لدرجه انها لاتفرق معها اى شىء
جرح او مدح
حب او كره
لكن ليه بس النظره المكتئبه دى
فوقى كده وفرفشى
الكلام بتاعك حلو اوى ماانكرش كدا
شعر منظم جدا
شغال قوى يعنى
اول زياره ليا بس جايالك تانى

 
At 11:51 PM, Blogger media said...

اسلوبك جميل جدا وكلامتك معبرة ومؤثره بجد ربنا يوفقك

 
At 11:32 PM, Blogger aMiR-El ZaLaM said...

هو التفاؤل فين !؟

ذهب مع الريح ولا إيه؟

بس بصراحه الكلمات كدا أحلى


تحياتى (f)

 
At 5:03 AM, Anonymous Anonymous said...

أنا أحسدك
أنا أحسدك
أنا
أ
ح
س
د
ك

 
At 10:45 PM, Blogger Ayat said...

حاول ما شئت لن تجرح قلبا مكسور .. حلوة أوى .. :)

 
At 4:14 PM, Anonymous Anonymous said...

روعه بجد وكلها احساس
بس ليه كل الألم اللى ماليها ده

 
At 6:38 AM, Anonymous Anonymous said...

أحسد و أكره بالتخصص

و أكره

و أكره

و أكره

 
At 10:41 PM, Anonymous Anonymous said...

هااااااااااااى
كل سنه وانتى طيبه يا قمر
انا عامله حفله صغنونه عندى على البلوج
وياريت تشرفينى بزياره
انتى وكل الحبايب
مستنيه

 
At 5:34 AM, Blogger GraY FoX said...

where the heck are you girl
miss u and ur posts :D

 
At 11:36 AM, Blogger freedom said...

حاول ما شئت لن تجرح قلبا مكسور
.......................
قليلة هى النهايات التى تبقى فى ذاكرتى. قليلة هى النهايات التى تبقى عالقة ارددها كمقطع اخير جميل من أغنية أجمل.
إنها نهاية قوية من تلك النهايات التى لا تنسى.
شكرا لك.
بس خلاص

 
At 9:16 PM, Blogger mohamed alhaddad said...

على فكره أنا قلايت البوست ده من زمان جدا ودلوقتى أنا مستغرب جدا أنى مكتبتش كومينت عليها
طبعا أنت عارفه رأى وحشه جدا جدا
هههههههههههههههههههههه
لأ طبعا بهذر وحشه بس
هههههههههههههههههههه
لأ طبعا كويسه فعلا يا ندى بس كلمتها قويه أوى يعنى

حاول ان تترك أثر الخنجر في عصبي المبتور
جمله تقيله أوى معانيها كتير بس صعبه شويه
أنت شكلك مدرسه جديده

 
At 2:32 AM, Blogger salwa hegazy said...

بكرة ذكرى وفاة سلوى حجازي
21 فبراير
افتكرها ببوست

 
At 5:30 AM, Blogger change destiny said...

الحصان الأسود : شكرا لحضورك و تعليقك
بس بذمتك بعد كل دول اتظن تفتكر اني بحب :) شكلك مدخلتش ايظن

film69 : متقلقش يا باشا.. انا ميتقلقش علية ;) دة هسهس مش اكتر

el2ahwagy: ربنا يخليك ما هي بتعمل دايت ..

sherif gharib: كلامك جميل جدا و انا مقتنعة بيه قوي بس اللي انا كتبته محض خيال بحت مش بحت قوي يعني بس مش زي مالناس افتكروه

vero: :) شكرا على تعليقاتك تعليق تعليق . بسطني بجد

tamer: متفش يا باشا و شكرا المدونة


gray fox : thanks for always understanding missed you so much

locca: ميرسي ا فندم بس مفيش اي داعي للقلق. الحياة معجزة و انا مؤمنة بيها :) دس مجرد خزعبلات. معلش لو ضايقتك سامحني يا رب حياتك تبقى حلوة دايما

Shady: لا تتنيحة ولا حاجة دي لقطة كاميرا بس

tamer: تمنياتك في محلها :) و شكرا على الأمنية

آدم المصري: منور يا باشا .. مش اقدر اعتبر الكلام بتاعي شعر .. لكنك دايما رافع روحي النعنوية

sara86: ميرسي يا قمر . و ان شاء الله قوية لآخر لحظة

the eyewitness : تزرع أمل ممكن ترجع امل ملت صعب. الحاجة اللي بتوجعك مبتقدرش تلغيها ممكن تصلحها و تنساها بس مش حتلغي كونها خصلت

anonymous: :) شكرا على صراحتك. بس عندي ليك سؤال انت سبت ايمالك ليه؟ دة على اساس اني حعوز اكلمك يعني؟ :) بالتوفيق

kaed : :)حسمع كلامك . مش حقف الرزق يحب الخفية

bagabigo: :) الله يوهمك. ميرسي كتير

ساعة الغروب: اوعي تسيبي شمسك تغرب .شكرا على وجودك هنا اسعدني قد ما اسعدك و يمكن اكتر

film69: :)و انا اقدر يا باشا . شكرا على شؤالك علية


tamer: شكرا على سؤالك. الزمن بقى

شجرة الدر: دة انت اللي جميل
و ولا اكتئاب ولا خاجة. كله بيطلع في الغسيل

لولا : ربنا يوفقنا جميعا شكرا

أمير الظلام: بيستخبى و يرجع منتعش. :) شخنت و جيت


الزرافة الحسودة: اه يا عيني. ليه كدة بس

me:شكرا:)

وينكي: يعني اصلهم قالولها انها مبتتألمش فكتبت وجع

blogs4arabs: مسافة السكة

الزرافة الحسودة: و تستمري و تستمري و تستمري

وينكي : معلش حاجي متأخرة بس جاية و انتي طيبة يا قمر

gray fox : missed ya so much i spents lotza time on ur blog yesterday. be back for comments


freedom: لم تستطع يدي الرد لكن شفتى اهدتك ابتسامة. شكرا لك

wa3d el3yon: دنيا


alwa 7egazy: allah yer7amha> she was a sweetie

 
At 12:09 AM, Blogger دار التيسير said...

جميل ما كتبتي
سامحيني إذ أقول
تمنياتي لك بالمزيد من التقدم
فهذا يعني المزيد من العذاب

 

Post a Comment

<< Home

-->