Monday, May 22, 2006

تاج الجزيرة

تاج عسول من سويدي
و بصراحة جه في وقته عشان أنا مش فاضية أكتب خالص عشان عندي امتحانات
افتح أقرب كتاب إليك، على الصّفحة 18، السّطر 4
تعيين أرقام الخريطة بنظام الاحداثيات الكيلوميترية ص206

مطّ ذراعك اليسرى قدر ما تستطيع
مخبطش حاجة بالعند فيكم
ما آخر ما شاهدته على التّلفزيون؟
less than perfect

بدون أن تسترق النّظر، تكهن كم السّاعة؟
12: 17 am

والآن كم السّاعة فعلاً؟
12:26 am

باستثناء صوت الكومبيوتر، أيّ صوتٍ تسمع؟
صوت التليفزيون اللي ماما بتتفرج عليه

متى خرجت من المنزل للمرّة الأخيرة؟ ماذا كنت تفعل؟
كنت بشرب آيس كوفي في البن البرازيلي الساعة 5 انهاردة . بس كنت أساسا خارجة عشان كورس الرسم

قبل مباشرتك بهذه الأسئلة، أيّ موقعٍ كنت تتصفّح؟
yahoo open questions .
فكرته حلوة قوي

ماذا ترتدي الآن؟
ربنا أمر بالستر هههههه

هل حلمت ليلة أمس؟
أنا منمتش امبارح أساسا لكن آخر مرة نمت فيها حلمت حلم في البلالا خالص تقريبا من قلة النوم

متى آخر مرّة ضحكت؟
من خمس دقايق تقريبا . وصلتني مسج بتقول : ربنا يوعدك بجن يجننك زي ما انت مجنني و يبعدك عن الناس و يقربك مني
ماذا فوق جدران الغرفة حيث تجلس؟
احم احم قطط و عرايس و دباديب أصل أنا أعيل مني مفيش

هل لاحظت شيئاً غريباً مؤخّراً؟
يا سيدي ما غريب الا الشيطان بس بستغرب ان الناس لسة بتستغرب لما حاجة غريبة تحصل . مع ان اليومين دول الواحد بيتقبل أي حاجة
ما رأيك في هذا الاختبار؟
عسلته

ما آخر فيلم شاهدته؟
phone booth

إذا أصبحت فاحش الثّراء، فماذا تشتري؟
حريتي مش حشتريها بس حعرف أكسبها
أخبرني شيئاً أجهله عنك
أنا معنديش دم ههههه بجد أنا باردة

إذا كان بإمكانك تغيير شيء واحد في العالم، بغض النّظر عن المعاصي والسياسة، فماذا تختار؟
متأكد انه مينفعش سياسة ؟ طيب اليأس حلغيه

جورج بوش؟
قال يا فرعون ايه فرعنك قال ملقتش حد يلمني

لو كان وليدك الأوّل فتاةً، فماذا تسمّيها؟
سنديان

لو كان وليدك الأوّل صبيّاً، فماذا تسمّينه؟
آسر

قد تفكّر يوماً في العيش بالخارج؟
زيارته أكيد . لكن اني أعيش فيه لا

ماذا تتصوّر أن يقول لك الله عندما تقف بين يديه؟
اذا كنت عملت الصح ولا الغلط

أربعة أشخاص تمرّرلهم الدّور؟
أربعة بس ؟؟؟ طب و عشان خاطري .... طب حفوتلك نص جنيه .... خلاص خلاص
الأربعة هم : كراكيب
مهندسمصري
دنيتي
ayhmjzzan
بس يا ريت كل اللي يعدي يعمله

18 Comments:

At 1:33 PM, Blogger arabic man said...

ما آخر ما شاهدته على التّلفزيون؟

بابا متمسك بالكنترول ومش راضي ييبنا نشوف شي

بدون أن تسترق النّظر، تكهن كم السّاعة؟
من زمان ما حملت ساعة للحقيقة الوقت والزمن بيخوفني

باستثناء صوت الكومبيوتر، أيّ صوتٍ تسمع؟

ألوف الأصوات حولي أبشعها صوت إلي جنبي بالكافي نت بيعمل تشات بلغة مو عارف أصلها من فصلها

متى خرجت من المنزل للمرّة الأخيرة؟ ماذا كنت تفعل؟

أمشي وحيدا في الليل

قبل مباشرتك بهذه الأسئلة، أيّ موقعٍ كنت تتصفّح؟
ما بقدر قول .... ؟
فكرته حلوة قوي

ماذا ترتدي الآن؟

قميص فسفوري وبنطال أحمر وحذاء أزرق ... أنيق ما ؟؟

هل حلمت ليلة أمس؟
كوابيس كل يوم ما في شي جديد


متى آخر مرّة ضحكت؟

بضحك على الطول من الزمن والحياة


هل لاحظت شيئاً غريباً مؤخّراً؟

جارتنا الحشورة ما سألتني مين كان عندكم مبارح ؟؟؟

ما رأيك في هذا الاختبار؟

مهضوم


إذا أصبحت فاحش الثّراء، فماذا تشتري؟
تقصد ماذا لن اشتري

أخبرني شيئاً أجهله عنك

هادئ جدا بس عصبي

إذا كان بإمكانك تغيير شيء واحد في العالم، بغض النّظر عن المعاصي والسياسة، فماذا تختار؟

شي واحد ؟؟؟؟ بس ؟؟؟

جورج بوش؟

جايلك يوم يا ظالم

لو كان وليدك الأوّل فتاةً، فماذا تسمّيها؟

حنين

لو كان وليدك الأوّل صبيّاً، فماذا تسمّينه؟

قيس

قد تفكّر يوماً في العيش بالخارج؟

نعم بشدة

ماذا تتصوّر أن يقول لك الله عندما تقف بين يديه؟

مو عارف وين بدي حطك ؟؟؟

أربعة أشخاص تمرّرلهم الدّور؟
بس أربعة ؟؟؟
طيب بس ما يزعلو مني البقية أنا بمرر الدور للكل
Syrian angel
Dancing in the rain
آخر الحارة
مأمون المغازي

 
At 4:51 PM, Blogger admelmasry said...

اختبار جامد فعلا ... كان ممكن اعمله
بس انا احنرمت رغبتك ... ومستني اشوف الاختبارات الاربعه اللي انتي حددتيهم

 
At 7:13 PM, Blogger m_elsewedy said...

شكرا يا جميل على التاج
بس كنت عايز اسأل على ده

لو كان وليدك الأوّل فتاةً، فماذا تسمّيها؟

سنديان

لو كان وليدك الأوّل صبيّاً، فماذا تسمّينه؟

آسر


الاسامى دى عربى يا مرسى؟؟ غريبة اوى الاسامى دى اول مرة اسمعها

 
At 8:44 AM, Blogger AoLaAoL said...

ربنا معاكى يا ندى فى الإمتحانات..انتى هندساوية ؟
هى هى خلى بالك من احمد عطية ادام بتقولى رسم

 
At 12:22 AM, Blogger karakib said...

hi ezayek :)
merci enek mohtama en e7na ne3mel el e7'tebar dah
bas estany 3alina shwaya ba3d el emta7anat mashy el kalam :)
salam
antouk & antika

 
At 7:42 PM, Blogger littilemo said...

may be

 
At 3:40 AM, Blogger فيها حاجة حلوة said...

شكرا علي التاج وعلي اختيارك وده حاجة كبيرة عندي قوي

 
At 4:52 AM, Blogger change destiny said...

ayhm jzzan : شكرا لأنك عملته

و ربنا يبعد جارتك عن طريقك و على فكرة أنا بحب اسم حنين جدا

adamelmasry : منور المدونة و آسفة على التأخير بس عندي امتحانات

m elsewedy : اللي يعيش ياما يسمع


aolaaol : اهيء اهيء . ربنا معانا كلنا . هو أحمد عطية زميل في الزنزانة ولا ايه؟

karakib : take your time i'll be waiting :)

littilemo : life is a series of possibilities and one constant ;)

مهندس مصري : العفو و شكرا انك عملته و على فكرة اختيارك للأسماء حلو قوي

 
At 7:10 PM, Blogger المواطن المصري العبيط said...

ظريفة قوي الفكرة دي، وعلى فكرة عجبتني قوي أسماء ولادك سنديان وآسر، احتمال أستلف اسم واحد منهم لما آجي أخلف

 
At 9:33 AM, Blogger AoLaAoL said...

احمد عطية ده سجان يا ندى ده اغتت دكتور رسم فى هندسة إسألى عنه:(((

 
At 3:57 PM, Blogger ayman_elgendy said...

nice tagging

:-)

 
At 9:44 PM, Blogger Unknown said...

if u really like Yahoo! answers...

u can check my website...

www.answermeifucan.com

it's the Arabic version of the Yahoo! answers...
:P

feel free to visit it...
and tell me what u think ;)

Peace

 
At 3:18 AM, Blogger islam yusuf said...

ربنا يوفقك أنا لو مكانك
كان القلق منعنى من الاختبار ده

 
At 5:11 AM, Blogger أجدع واحد في الشارع said...

جميل جدا الاحساس ده

 
At 12:02 AM, Blogger ...دنيتي said...

ميرسي يا اجمل ندى وانت بألف خير وسلامة مش عارفة اشكرك ازاي على ذوقك ورقتك


عرفتي ازاي؟اعتقد انه مكتوب مايو بس :)

 
At 6:30 PM, Blogger Unknown said...

sorry bout that Nada...
here's the link:

Answer Me If U Can

sorry...

 
At 9:40 AM, Blogger change destiny said...

لمواطن المصري العبيط : اتفضلهم . عايز اقتراحات زيادة؟

aolaaol : هو في أغتت من النجار . ربنا يستر

ayman elgendy : thanks

ahmadk : thanks . it's still new but it's well designes . is it your design ?

islam yousef : مش قلتلك اني باردة :)

ابن الشارع : انت اللي جميل

دنيتي : ;)

ahmadk : No need to appologize , dear .
No harm done . And thaks again .

 
At 2:05 PM, Anonymous Anonymous said...

طب وانا مالى تحكيلى قصه حياتك

 

Post a Comment

<< Home

-->